Четвер, 16.05.2024, 02:08
Вітаю Вас Гість | RSS

Голинчинецька СЗШ І-ІІІ ст.

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 55
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли

Всього матеріалів в каталозі: 3
Показано матеріалів: 1-3

«21 ЛЮТОГО - МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ РІДНОЇ МОВИ»
Мета: ознайомити учнів із скарбами української мови, виховувати почуття патріотизму і гордості. 
Обладнання: святкова газета, присвячена Дню рідної мови (21 лютого); стенд-виставка книг про розвиток української мови; добірка поезій та висловлювання про мову; словники української мови; виставка кращих учнівських творів та малюнків.

Моїм народомвтризуб закодовані, 
Ви — триєдина сила, духу вись: 
Пречисте хато, пісне й рідна мово! 
Хто має вас, той вже не загубивсь.
Л. Степовичка
Мова росте разом із душею народу.
І. Франко
Мова - генофонд культури О. Гончар

Без мови нашої, юначе, 
народу нашого нема.
В. Сосюра




Мої файли | Переглядів: 27027 | Завантажень: 0 | Додав: шеф | Дата: 14.04.2011 | Коментарі (0)

Тема уроку: Звук [р], [р], буква «ер». Словниково-логічні вправи. Робота над скоромовкою. Звукове моделювання.

Мета уроку: ознайомити учнів з літерою «ер», її звуковим значенням, із скоромовками то словниково-логічними вправами, вдосконалювати вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів, розвивати пізнавальні інтереси, логічне мислення, удосконалювати навичку читання вголос, виховувати любов до навколишнього світу.

Обладання: ілюстрація риби, роздатковий матеріал, наліпки-заохочування, схеми слів, ілюстрації звірів

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Хід уроку

І. Організаційний момент.(2 хв)

Вже дзвінок нам дав сигнал, працювати час настав!
Тож і ти часу не гай, працювати починай.

1)Промовляння Гімну України

-Кожен урок читання ми розпочинаємо Гімном України.
(Діти промовляють Гімн України)

2)Психологічна пауза

-А зараз подивіться один на одного, посміхніться і до діла беріться.
(Діти посміхаються один одному)

3) Девіз уроку

- А девізом нашого уроку стануть такі слова: «Першокласник не зівай, букви всі нові вивчай»

ІІ Актуалізація опорних знань умінь.(5хв)

1. Гімнастика очей та мовних органів.
-Зробимо кругооберт очей, подивимось оба очками на кінчик носа, поклацаємо язичком, достанемо язичком носика. Оближемо варення.

2.Швидке прочитування односкладових слів.

3 Гра « склади слово» (робота в парах)

(На хмаринках написані окремі склади, а діти складають слова)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.(2хв)

1)відгадування загадки.
- А зараз відгадайте загадку:
Без води не може жить.
Має рот, та все мовчить. (Риба)
2) проблемне запитання.
- Молодці, оому до нас сьогодні прийшла золота рибка, яка буде разом з вами навчатися.
- А яким звуком розпочинається це слово?
 -Отже, сьогодні на уроці ми будемо вивчати звуки [р], [р], які позначаються літерою «ер». Ось погляньте на цю букву.

IV. Вивчення нового матеріалу.(17хв)

1) Артикуляційні вправи.(1)
- А зараз візьмемо дзеркальце і вимовимо звук за моєю командою: кінчик язика підніміть до піднебіння, бокові краї притиснуті до бокових зубів, голосові зв»язки напружені і додаємо голосу.
2)Асоціація букви .(1)
- На що схожа ця буква?
Р- як ріг у барана,
Хоч баран цього не зна.
Ця літера буває великою і маленькою. Подивіться чим вони схожі і чим відрізняються одна від одної.
3)Гра « Назви слова»(2)
-А тепер назвіть слова з літерою « ер»
4)Читання складів з літерою «ер»(1)
5) визначення місця букви у касі_(1)
- Діти, якими бувають звуки? 
_ давайте поглянемо з прочитаних складів кругом буква «ер» позначає твердий приголосний? В якому складі не так?
Яким звуком є звук [р], я який кружечок ми його запишемо. Давайте з букваря прочитаємо вивчені букви спочатку голосні, а потім приголосні
6) Робота в зошиті.(2)
- А зараз відкриємо свої зошити і надрукуємо літеру «ер», а також зафарбуємо її синім кольором, бо вона є приголосною
7) Творче завдання(3)
А зараз ми будемо читати складову таблицю та утворювати пропущені склади.
8 Гра « Назви малят тварин»(1)
_ Рибка хоче щоб ви підказали як називаються діти та таких тварин? (Показую звірів, а діти дають відповіді)
9)Читання слів та складів учителем « луною»(2)
10) самостійне читання слів та складів учнями «ланцюжком»(3)

V. Фізкультхвилинка (2хв)

Встаньте, діти посміхніться,
Землі нашій поклоніться,
За щасливий день вчорашній, ви до сонця потягніться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте-
І за парти тихо сядьте.

VІ Закріплення вивченого матеріалу.(9хв)

1)Словниково-логічні вправи.
-тепер послухаємо віршик який підготував нам Сашко ппро рибку а тоді дамо відповіді на запитання, за допомогою карток
Рак ранесенько проснувся,
В черевички гарні взувся, 
І без тата, і без мами 
Прогулявся між корчами.
Срібна рибка пропливала,  
вона рака не впізнала.
Рак розсердився роззувся
І додому повернувся.
А Зараз за допомогою карток дамо відповіді на запитання
Якщо відповідь А , то ви показуєте білу картку, Якщо Б , то червону картку.
1)Коли прокинувся рак
а) Ввечері
б) Вранці
2)У що взувся рак
А) В черевички
Б) в туфлі
3)Хто його не впізнав
А)Срібна рибка
Б)золота рибка
4)Що зробив рак
А) розсміявся
Б)розсердився
2)Звукове моделювання слів ( Робота в групах)
Рибка дуже задоволена вами але вона хоче знати
Хто в класі в нас супермодельєр
Доведіть ви її тепер
1 Група складає модель слова редиска
2- равлик
Звірте з підручником чи правильно ви справились з завданням
3) Вивчення скоромовки
А)Читання скоромовки учнями
Б)Читання скоромовки однією ученицею
В) Вивчення скоромовки напам»ять за допомогою Ейдетики
Г)Швидке промовляння скоромовки учнями

VІІ. Узагальнення вивченого матеріалу.(5ХВ)

1) Випереджувальне завдання
_ ось рибка попросила Лізу, щоб вона підготувала вам розповідь про риб, як подяку за те що ви так старанно працювали
2)відгадування загадки
А Зараз відгадаємо загадку
Є вона у озері і в річці,
У морі є, в ставку нема.
Є В смородині, в порічці,
В малині, в яблуні – нема ( Буква Р) 
- Чому саме таку загадку підготувала нам рибка

VІІІ Підсумок уроку (3хв)

« Розмова з другом»
- Яку букву ви вивчали? Який звук вона позначає? Що нового дізналися на уроці.
Рибка підготувала вам ось такі подарунки кожному, хто працював на уроці.
2) Творче завдання « Побудуй хатинку для рибки»
Уявіть що стіни і дах вже є Починаємо добудовувати частини будинку в яких є звуки р ( двері, рами, труба, веранда, перила)

Мої файли | Переглядів: 9535 | Завантажень: 0 | Додав: шеф | Дата: 01.04.2011 | Коментарі (1)

ТЕМА. Значення мови в житті суспільства. Українська мова — державна мова України
Мета: допомогти учням зрозуміти значення мови в житті суспільства, розкрити її роль як державної в Україні, викликати інтерес до мовної проблеми; формувати  комунікативні вміння; виховувати національну гідність, повагу до мови як  національного скарбу й символу держави.
Обладнання: тлумачні словники, висловлювання про мову; таблиця «Мова»; твори українських поетів про мову.
ТИП уроку: вивчення нового матеріалу.

Епіграф

Тебе у спадок віддали мені
Мої батьки і предки невідомі,
Що гинули за тебе на вогні.
Так не засни в запиленому томі,
В неткнутій коленкоровій труні —
Дзвени в моїм і правнуковім домі
                               Д. Павличко

ХІД УРОКУ

І. Етап рефлексивного контролю

1. Вступне слово вчителя.

Ти зрікся мови рідної. Тобі
Твоя земля родити перестане,
Зелена гілка в лузі на вербі
Від доторку твого зів'яне!
Ти зрікся мови рідної. Твій дух
На милицях жадає танцювати.
Від ласк твоїх закам'яніє дух,
І посивіє рідна мати!
Ти зрікся мови рідної. Віки
Ти йтимеш темний, як сльота осіння.
Від погляду твого серця й зірки
Обернуться в сліпе каміння.
Ти зрікся мови рідної. Ганьба
Тебе зустріне на шляху вузькому...
Впаде на тебе, наче сніг, журба — 
Її не понесеш нікому! 
Ти зрікся мови рідної. Нема

 Тепер у тебе роду, ні народу.

Чужинця шани ждатимеш дарма — 

В твій слід він кине сміх погорду!
                                    Д. Павличко

2. Повідомлення теми і мети. Мотивація навчання.

       Людина є носієм мови, мова єднає народ, служить для їх спілкування, пізнання світу, формує думки. Любов і шана рідної мови є показником ставлення людини до своєї Вітчизни, до своєї історії, до своїх пращурів.
Про значення мови в житті суспільства, про її роль ми й поговоримо сьогодні. А спробуємо довести, чи справді без мови нема народу.

II. Вивчення нового матеріалу

1. Моделювання навчальної ситуації.
— Пригадайте, які ви знаєте вірші про мову...
(Т. Шевченко «І мертвим, і жи¬вим...», В. Самійленко «Українська мова», О. Олесь «О слово рідне!..», М. Рильський «Рідна мова», В. Сосюра «О мова моя», «Рідна мова», Д. Павличко «О рідне слово...». О. Підсуха «Мова».)
— Мова — це явище вроджене чи мови треба вчитися? (Діти висловлюють свої міркування.)
— А правильність ваших відповідей ми перевіримо, опрацювавши вправу із підручника.
2. Робота з підручником.
 Вправа 1.
— Дати заголовок, поділити на частини і поставити до них питання.
— Вибрати із тексту і записати призначення мови.
— Пригадати і записати прислів'я про мову, слово.

III. Трансформація моделі

1. Виконання вправи.
Уч и т ел ь. Про мову існує багато легенд, одна з них вміщена у вправі 3.
2. Робота зі словником.
Знайти значення слів: вежа, зарозумілість, зухвальство, марнославні, бундючні.
— Які ви знаєте мови?
3. Міні-диктант «Рідна мова».
Не можна ходити по рідній землі, не чаруючись виплеканою народом у віках рідною мовою. У народу немає скарбу більшого, як його мова... Слова — це крила ластівки, вона їх не почуває, але без них не може злетіти. Тож маємо зробити все для того, щоб не згорнулися крила, щоб не обірвалася золота нитка, яка веде з давнини в наші дні. (Ю. Мушкетик)
— Чи згодні ви із твердженням Ю. Мушкетика про те, що у народу немає скарбу більшого, як його мова?
4. Конкурс «Найкращий коментатор мудрих думок»
— Поясніть значення слова «скарб».
— Як ви розумієте вислів «Державною мовою в Україні є українська мова»?
5. Вправа 5 (усно)
— Який документ засвідчує державність української мови?
— Поясніть значення слова «конституція».
— Де, крім України, ще можна почути українську мову?
— Чому люди, які живуть далеко за межами України, знають, вивчають і говорять українською мовою?
— Які мови ви знаєте чи вивчаєте?
—Для чого потрібно вивчати мови інших народів?
Із таблиці «Мова» вибрати 5 слів, пояснити їх значення, скласти речення.

IV. Рефлексія

— Яку роль виконує мова в житті людини?
— Чи згодні ви з думкою Д. Павличка про те, що без мови нема ні роду, ні народу, не поважають тих людей, які зрікаються рідної мови?
— Який документ забезпечує всебічний розвиток і функціонування української мови?

V. Домашнє завдання

— Вивчити вірш про українську мову.
— Виконати вправу 6.
— Скласти й записати висловлювання на тему «Роль мови в житті людини».
Мої файли | Переглядів: 9487 | Завантажень: 0 | Додав: шеф | Дата: 01.04.2011 | Коментарі (0)

Пошук
Друзі сайту